T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
EDİRNE / İPSALA - Şehit Er Mustafa Aydın Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Bilişim Teknolojileri Alanı

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ( BT )

ÖĞRETİM PROGRAMININ AMAÇLARI

Bilişim teknolojileri son yıllarda baş döndürücü bir hızla gelişerek tüm dünyada yaygın hâle gelmiştir. Bu gelişim hayatı bir yandan kolaylaştırmış, diğer yandan da veri güvenliği ve kişisel güvenliğin korunması sorunlarını ortaya çıkarmıştır. Gelişen teknoloji ile üretilen yazılımların, teknolojilerin ve sağlanan hizmetlerin herkes tarafından kullanılabilmesi için özellikle hızla küreselleşmiş olan bu sektörde rekabet büyük yoğunluk kazanmakta ve sektörün korunması ve rekabet gücünün geliştirilmesi için özel politikalar uygulamaktadır.

 

Bilişim Teknolojileri Alanı Çerçeve Öğretim Programı’nda aşağıdaki dallar yer almaktadır.

1. Yazılım Geliştirme

2. Ağ İşletmenliği

 

Bu doğrultuda Bilişim Teknolojileri alanı ve alan altında yer alan mesleklerde ulusal ve uluslararası düzeyde standartlara uygun örgün öğretim programı hazırlanmıştır.

 

Bu programı tamamlayan öğrenciye aşağıdaki ortak bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

 

• Yeni çağ becerileri ve tasarım odaklı düşünme yaklaşımı doğrultusunda “meslek etiği ve ahilik, iş sağlığı ve güvenliği, teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm, çevre koruma, girişimci fikirler, iş kurma ve yürütme, fikrî ve sınai mülkiyet hakları” konularında mesleki gelişim sağlayacak beceriler kazanma

• Temel algoritma, görsel blok programlama ve programlama işlemlerini yapma

• İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak bilişim etiği, bilgi güvenliği, fikri mülkiyet, sanayi devrimleri, dijital dönüşüm ve endüstri 4.0 teknolojileri, bilgisayar montajı yapma ve ağ temellerini kullanma

• Teknik resim kurallarına uygun çizimler yapma, bilgisayarda üç boyutlu tasarım yaparak hazırlanan tasarımların baskısını alma

 

Yazılım Geliştirme Dalı

• Nesne tabanlı programlama teknikleri ile proje yapma, geliştirme, veri tabanı kullanım yöntemlerini uygulama

• İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak giriş ve çıkış cihazları, sensörler, göstergeler, ekranlar ve motorları kullanarak işlevsel bir aygıt oluşturma

 • Web sitesi tasarımı, dinamik programlama, veri tabanı işlemleri ve web sitesini yayınlama

• Mobil uygulamalar yapma

• Görüntü işleme ve görsel efekt tekniklerini uygulama

 

Ağ İşletmenliği Dalı

• İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak anahtar cihazının yapılandırılması ve ağ üzerinde anahtarlama işlemleri yapma

• İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak giriş ve çıkış cihazları, sensörler, göstergeler, ekranlar ve motorları kullanarak işlevsel bir aygıt oluşturma

• İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak yönlendirme cihazının yapılandırılması ve ağ üzerinde yönlendirme

• Bilgi toplama teknikleri, ağ güvenliğini sağlama ve güvenlik yöntemlerini uygulama

• İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak sunucu işletim sistemi kurulumu ve yönetimini yapma


MESLEK ELEMANINDA ARANAN ÖZELLİKLER

  • Bu alandaki mesleklerde eğitim almak isteyenlerin;
  • Tasarım ve görsel yeterliliğine sahip,
  • Ekip içinde çalışabilen,
  • Sistemli düşünebilen,
  • Matematikle ilgili konularda başarılı,
  • Kendini yenileyebilen,
  • Araştırmacı,
  • Dikkatli ve titiz çalışma alışkanlığına sahip
  • Teknoloji alanındaki yenilikleri takip eden kimseler olmaları gerekir.

İŞ BULMA İMKÂNLARI

Bu alandaki mesleklerin teknolojideki gelişmelerin sonucunda sürekli gelişmesinden ve yaygınlaşmasından dolayı bu mesleklerde iş bulma imkanları oldukça geniştir.

Bilgisayar satış ve teknik destek firmaları, bankalar, sigorta şirketleri, ticarî kuruluşlar, internet servis sağlayıcıları, internet yayıncılık şirketleri, radyo televizyon şirketleri, araştırma şirketleri, borsalar, ulaştırma, lojistik firmaları ve hizmet sektöründe, kamu kuruluşları, özel sektöre ait iş yerleri, internet üzerinden ticaret (e-ticaret) yapan firmalarda çalışabilirler.

Bilgisayar toplama ve satış işlemi yapan firmalarda, bünyesinde bilgisayar bulunduran iş yerleri, şirketlerde, özel sektöre ait firmalarda çalışabilirler. 

Ayrıca kendi adlarına işyeri açabilirler.

EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI


Meslek eğitimi; meslek liselerinin (ML, AML, TML, ATML, TL ve ATL) Bilişim Teknolojileri Alanında diploma programları ile Mesleki Eğitim Merkezleri ve çeşitli yaygın eğitim kurumlarında sertifika programlarıyla verilmektedir. Liseden sonra, yüksek öğrenime geçiş sınavını başaranlar lisans programlarına devam edebilirler ya da meslek yüksek okullarının ilgili bölümüne yine sınav ile geçiş yapabilirler. Meslek yüksek okulunu bitirenler, dikey geçiş sınavı ile lisans programlarına geçebilirler. Bu alanda kişiler eğitimini tamamlayarak, yeterlik sertifikalarını alarak ve sektörde iş başında eğitimini tamamlayarak Bilişim Sektörü ile ilgili işletmelerde kariyer yapabilirler.

Öğrencilerimiz, MF-4 alan puanları ile Teknoloji Fakültelerinde bulunan aşağıdaki 4 Yıllık Mühendislik Bölümlerinin "Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumu (M.T.O.K.) Kontenjanı" kısmına  yerleşebilmektedir.

  • Bilgisayar Mühendisliği (M.T.O.K.) MF-4    
  • Yazılım Mühendisliği (M.T.O.K.) MF-4
  • Biyomedikal Mühendisliği MF-4
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği MF-4

Öğrencilerimiz, aşağıdaki 4 Yıllık Lisans Programlarına YGS-1 veya YGS-6 alan puanları ile ek puan alarak yerleşebilmektedirler.

  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri YGS-1
  • Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri (Yüksekokul) YGS-1
  • İşletme Bilgi Yönetimi (Yüksekokul) YGS-6
  • Yönetim Bilişim Sistemleri (Yüksekokul) YGS-6
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği YGS-1

Öğrencilerimiz, aşağıdaki 2 Yıllık Meslek Yüksekokullarına (Önlisans) sınav ile yerleşebilmektedirler. 

 

  • Basım ve Yayın Teknolojileri
  • Bilgi Yönetimi
  • Bilgisayar Operatörlüğü
  • Bilgisayar Programcılığı
  • Bilgisayar Teknolojisi
  • Coğrafi Bilgi Sistemleri
  • İnternet ve Ağ Teknolojileri
  • Mobil Teknolojileri
  • Pazarlama

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 12.05.2014 - Güncelleme: 15.09.2023 11:37 - Görüntülenme: 2174
  Beğen | 0  kişi beğendi